De nieuwe Audi A1

 

audi a1 Hoe toon je karakter?

Door je te ontwikkelen en daarbij jezelf te blijven. Door te doen wat nu belangrijk is en door vooruit te kijken. Door je ogen open te houden en kansen te benutten. En door de juiste keuzes te maken, zoals in de Audi A1 rijden.

Audi A1, groter dan hij lijkt.

De Audi A1 heeft een authentieke vormgeving. Dit is puur karakter in het verkeer en je hebt iets bijzonders. De Audi A1 kun je volledig naar wens samenstellen. De Audi A1 kun je voorzien van moderne mediatechnologie, zodat je niets hoeft te missen. Tevens is de Audi A1 beschikbaar met krachtige motoren, om altijd voorop te rijden.

De Audi A1 is helemaal van deze tijd en klaar voor de toekomst.

Brandstof besparen

Zonder nadenken brandstof besparen!

Het start-stopsysteem schakelt automatisch de motor uit als de auto stilstaat, bijvoorbeeld voor een rood stoplicht. Ook wordt er tijdens het remmen remenergie opgeslagen welke op een later moment weer gebruikt kan worden. Deze 2 technologieën dragen bij aan een lager verbruik.

Krachtige motoren

motorblok audiKrachtige motoren zorgen altijd voor rijplezier. De soepele en efficiënte TFSI- en TDI-motoren wachten op een signaal van je rechtervoet. Diverse motoren zijn er ook met een sportieve automaat. De 7-traps S tronic voor
de 1.4 TFSI en de 1.6 TDI 66 kW schakelt vrijwel zonder onderbreking van de aandrijfkracht.  Een blokje om of half Europa door. Het dynamische onderstel, de sportieve en direct reagerende besturing en ESP met elektronisch sperdiff erentieel houden je altijd met vier wielen aan de grond.

Premium kwaliteit tot in elk detail

Veel ruimte en goede muziek. Op een slimme manier communiceren. Premium kwaliteit, die mag je eisen. Het juiste gevoel. Kleurrijk. Alle vrijheid.

Vele uren ontwikkelingstijd en duizenden testkilometers.

En waarom? Dat merk je na enkele seconden.

In de Audi A1 doet TFSI®-technologie zijn werk.
Deze techniek combineert de voordelen van FSI®, namelijk een laag verbruik en goede prestaties, met de aanwezigheid van drukvoeding, bijvoorbeeld een turbo. Die zorgt voor meer kracht.

De nieuwe ontwikkelde 1.2 TFSI-motor met 63 kW heeft een onder hoge druk gespoten aluminium onderblok, met innovatieve cilinderbussen van grijs gietwerk, en een onderhoudsvrije distributieketting.
De lichte zuigers bewegen wrijvingsarm op en neer en de oliecirculatie en het tweekrings koelststeem dragen eveneens bij aan een efficiënte werking. Dar is ook aan het aangenaam lage verbruik te zien van gemiddeld slechts 5,1 L/100 km. Het maximum koppel van 160 Nm is al bij 1500 roeren beschikbaar.

De sportieve 1.4 TFSI motor, optioneel met 7-traps S tronic, levert 90 kW en is eveneens afgestemd op goede prestaties en gunstitge verbruikswaarden. Het maximum koppel is 200 Nm bij 1500 toeren en de A1 haalt met deze motor een topsnelheid van 203 km per uur. De vloeistofgekoelde intercooler in het inlaatspruitstuk verkleint het volume van de aangezonden lucht,wat een gunstig effect heeft op de prestaties.

De 1.4 TFSI 136 kW met dubbele drukvulling is nog dynamischer. Hij levert al vanaf 2000 toeren een koppel van 250 Nm en gaat desnoods door tot de A1 zijn top van 227 Km per uur rijdt.

TDI diesel

audi diesel motorHet begin van een revolutie die nog niet ten einde is. De helft van alle Audi’s die vandaag de dag wereldwijd wordt gekocht, is een diesel.
Geen wonder, want dankzij ontwikkelingen zoals commonrail-inspuiting is TDI steeds efficiënter geworden.
Het is dan ook niet vreemd dat dieselmotoren hun weg naar de autosport hebben gevonden. Met succes, want in 2006 won de Audi R10 TDI als eerste diesel de 24 Uren van LeMans. Ook de jaren erna zegevierde Audi, voor het laatst in 2011.
In de Audi A1 is een 1.6 TDI motor met 66 of met 77 kW te vinden. De commonrail-inspuiting werkt met 4 injectoren en zorgt voor de goede prestaties, rijcomfort en een aangenaam geluid. Het vervruik van de 66 kW variant beperkt zicht tot slechts 3,9 L per 100 km.
Ook de emissiewaarden zijn indrukwekkend: 103 g/km. De 66 kW motor doet er nog een schepje bovenop. Je kunt deze krachtbron combineren met handgeschakelde 5-versnellingsbak of 7-traps S-tronic automaat.
Met de handbak is het verbruik 3,8 l/100 km en de gemiddelde CO₂-emissie 99 g/km. Beide motoren voldoen vanzelfsprekend aan de Euro 5-emissienorm.

 

Alles wat mogelijk is en nog een beetje meer

Van buiten is het misschien niet de grootste, maar van binnen merk je daar niets van. De extra multimediavoorzieningen in de Audi A1 doen niet onder voor die uit veel grotere auto’s. Met MMI® navigatie plus is veel mogelijk.
Net zoals bij de radio concert het geval is, is het 6,5 inch kleurenscherm bovenop het dashboard geplaatst. Op die plek is alle informatie goed af te lezen. De zeer duidelijke 3D-kaarten zijn ingekleurd met topografischekleuren en je kunt 3 alternatieve routes kiezen.
Ook toont het scherm desgewenst bezienswaardigheden en POI’s zoals tankstation, restaurants en parkeerplaatsen.
Het systeem is vis MMI (navigatieknop) en met spraakbediening te activeren.

audi connect wifiAudi connect en WiFi:
Google Earth, POI’s, e-mail en meer

In de auto online zijn is nu nog eenvoudiger. Met Audi connect en MMI® zoek je gemakkelijk met Google naar een POI, ontvang je nieuwsberichten en weersinformatie.
De dataontvangst werkt via de UMTS-modem van telefoonvoorbereiding online (Bluetooth), waarmee MMI® navigatie plus is uit te breiden.

De WiFi-hotspot maakt ‘losse’ mobiele WiFi of USB-modems overbodig. Alle inzittenden kunnen met bijvoorbeeld laptop, tablet of smartphone het internet op.
Voor bepaalde smartphones is een app voor internetzenders* beschikbaar.

 

Dynamisch onderstel, elektrohydraulische besturing, ESP en S tronic.

Dat is sportief rijden

audi onderstelHet dynamische onderstel van de Audi A1 zorgt voor sportieve, agiele en koersvaste rijeigenschappen en een hoog rijcomfort. De veren en dempers van de McPherson-voorwielophanging reageren direct op de confitie van de weg.
Dankzij de directe stuuroverbrengingsverhouding volgt de auto meteen elke stuurbeweging op.
De torsie-achteras met volledig nieuwe geleidingslagers draagt bij aan de goede richtingsstabiliteit en koersvastheid. Deze auto rijdt zeer dynamisch en is bijzonder comfortabel.

De elektrohydraulische stuurbekrachtiging werkt snelheidsafhankelijk.

De Audi-technici hebben aan het ESP een elektronisch sperdiffertieel toegevoegd. ESP zorgt er met gerichte remingrepen voor dat het aandrijfkoppel naar wielen met voldoende grip gaat. Dit verbetert de tractie, bijvoorbeeld in bochten. Daarmee rij je niet alleen veilig, maar ook nauwkeurig en ontspannen.

De optionele S tronic transmissie met dubbele koppeling voor de 1.4 TFSI en 1.6 TDI 66 kW biedt het comfort van een automaat en de spotiviteit van een handbak. De volgende versnelling staat altijd klaar, waardoor je vrijwel zonder onderbreking van de trekkracht, schokvrij en snel schakelt.

 

De nieuwe Audi A1
4.86 (97.14%) 7 votes

 


 

 Uw Audi verkopen?

Ontvang binnen 1 dag een gratis en vrijblijvend bod

aanmelden